כמות הפסולת עולה ביחס ישר לעליה ברמת החיים.
כחלק שוטף מניהול ישובים ושמירת הסביבה עולה גם הצורך לתחזק מערכות פינוי פסולת וכלי רכב לפירוק וגריטה.
חלקן של הגרוטאות הקיימות הולך ועולה ועם זה עולה הצורך למחזר, הן מבחינת שימוש חוזר במתכות רב פעמיות, שמירה על הסביבה בכך שאין צורך יתר לחצוב משאבים ולעבד אותם במפעלים,
רוב המתכות ניתנות להתכה חוזרת ולשימוש חוזר, ותהליך המחזור והגריטה יוצר חיים חדשים בשימוש עם אותו החומר גלם
המקור הגדול ביותר למתכות מחזור הן גרוטאות מתכת גדולות.
חלקי מתכת קטנים אינם מספקים כמות מתכת המצדיקה את מאמץ המחזור ולכן נטמנות בדרך כלל.
(פחיות שתייה, יוצאות מכלל זה.)
החוק למחזור פחיות שתייה מאפשר איסוף כמות גדולה של פחיות שתייה בבת אחת והופך את התהליך לכדאי.
הכמות הגדולה ביותר של פסולת מתכתית וברזל מגיעה מגרוטאות רכבים (לכן כדאי למכור רכבים לפירוק) וחלקה מגרוטאות לבנות, כלומר מוצרי חשמל ביתיים כמו מקררים.
איסוף הפסולת מתבצע ע"י גוף מפנה גרוטאות.
לרוב מדובר בעסק קונה שמתעסק בפירוק רכבים, הגרוטאות המגיעות למחזור בדרך אחרת.
אחרי תהליך ארוך של מיון והפרדה לחומרים בסיסיים, עוברת כל גרוטאה קיצוץ מכני ודחיסה לקוביות חוסכות נפח.
קוביות המתכת מותכות בחום של 1700 מעלות והמתכת הרותחת מתקררת בתבניות היוצרות מטילים.
בתהליך ההתכה מוסיפים למתכת חומרים, שמטרתם להעניק תכונות הדרושות להפקת המוצר הסופי.
התהליך הבא הוא ערגול מטילי המתכת ועיצובם במידות המתאימות לתעשיות הספציפיות.
ואיך זה מתחיל? מחברות שונות בסגנון של כרמי רכבים לפירוט .
הוא קונה גרוטאות מתכת ואף מפנה אותן אם הדבר דרוש.
הרכב עשה את שלו
כל רכב סופו להימכר לאיש אשר כל עיסוקו הוא קניית רכבים לפירוק ולמחזור, למרות שהרבה מאיתנו ניסו "החייאות" חוזרות ונשנות.
לפני שנגיע גם להנשמה מפה לפה צריך לעבור לקונספט אחר.
לדוגמה תכנית הגריטה הממשלתית שהוקפאה לאחרונה.
רכבים ישנים אמורים לפנות את השטח, נכון יותר את הדרך, לחדשים מהם.
אלו יזהמו פחות את האוויר שאנו נושמים ויהיו בטיחותיים יותר בנסיעה.
הרכבים הישנים יהפכו לחומר הגלם שממנו הרכבים החדשים ייוצרו ככה זה בטבע "פסולת של אדם אחד היא אוצר לאדם אחר".
אם בבעלותכם רכב שסיים את יכולתו לשרת אתכם.
או אם אחזקת הרכב הישן עולה יותר מערכו, והוא במצב גרוע ואין לו קונים, הרכב אחרי תאונה קשה, בקיצור הרכב עשה את שלו וצריך למצוא לו יעוד יותר ורוד.
כלומר חברה מורשית לפי תקנות משרד התחבורה לעסוק בקניית רכבים לפירוק.
אם הרכב במצב חמור עד כדי כך שהוא לא יכול לסוע ולהגיע למפרק רכבים רגיל.
כנראה שאתם זקוקים לחברה שאף מפנה את הרכב ממקומו ליד הבית. ומביאה אותו עם גרר למפרק רכבים
אגב גם אם נמצא בקרבת ביתך רכב נטוש אפשר לחפש לו כתובת מתאימה יותר.
הכי פשוט לפנות לגרר אליעזר כרמי מפרק רכבים ותיק.
אנחנו חברה שמפנה וקונה רכבים לפירוק ולנסיעה.
מעוניינת ברכב לברזל מכוניות לפירוק ואפילו רכב נטוש וסתם גרוטאות ברזל יכולות למצוא דורש שם.
השרות כולל גרירה מבית הלקוח, תשלום במזומן ואספקת כל האישורים הדרושים למשרד הרישוי לפי החוק.